موضوع دفاع مقدس می‌تواند تاریخ فرهنگی ما را تغذیه کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما شعار «ما می‌توانیم» را در دفاع مقدس به عینه دیدیم و تجربه کردیم و اکنون که بستر انجام کارهای فرهنگی در این زمینه به وجود آمده، لازم است که این روحیه در قالب آثار هنری به مخاطب عرضه شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، آیین اختتامیه ششمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزده ادبی یوسف) با حضور مقامات کشوری و لشکری، صبح امروز در سالن اسوه برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان و قدردانی ازهمه کسانی که برای برگزاری جایزه ادبی یوسف زحمت کشیده‌اند، اظهار کرد: موضوع دفاع مقدس می‌تواند تاریخ فرهنگی ما را تغذیه کند. هرچه ما امروز داریم از دفاع مقدس است. پیشرفت‌هایی که امروز در ساخت و تولید تجهیزات نظامی، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و نانو داشته‌ایم، همه مدیون تلاش‌ها و همت‌هایی است که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته و تا امروز امتداد پیدا کرده است. ما در جنگ مجبور بودیم سیم‌خاردار را از خارج وارد کنیم، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را تولید کنیم.

وی ضمن مصادف دانستن این ایام با ایام انجام عملیات خیبر و تجلیل از بزرگمردانی که در این عملیات حماسه آفریدند، افزود: برای خلق آثار هنری بزرگ، هم باید یک حقیقت بسیار بزرگ وجود داشته باشد و هم یک هنرمند بزرگ باشد که بتواند این حقیقت بزرگ را به زیبایی بیان کند. دفاع مقدس یک حقیقت بسیار بزرگ است که با استفاده از هنرمندان بزرگ می‌توان آن را به زیبا‌ترین شکل عرضه کرد.

سردار کارگر ضمن تاکید بر تاثیرگذاری داستان کوتاه و استفاده‌هایی که غربی‌ها از این هنر برای تبیین اهداف فرهنگی و سیاسی خود می‌کنند، ادامه داد: ما در دفاع مقدس میلیون‌ها داستان داریم که هر کدام از آن‌ها قابلیت این را دارند که در قالب داستان کوتاه، رمان و فیلم به مردم عرضه شود.

وی افزود: با توجه به حضور پر رنگ امید و نشاط در بین رزمندگان ۸سال دفاع مقدس، لازم است این دو ویژگی مهم در داستان‌های دفاع مقدس نیز به کار گرفته شود. حماسه، معنویت، عقلانیت و همچنین روحیه و تفکر بسیجی از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند به عنوان الگو، سرمشق داستان‌های دفاع مقدس باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ما شعار «ما می‌توانیم» را در دفاع مقدس به عینه دیدیم و تجربه کردیم و اکنون که بستر انجام کارهای فرهنگی در این زمینه به وجود آمده، لازم است که این روحیه در قالب آثار هنری به مخاطب عرضه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ایران طبق آمارهایی که ارائه شده، پرفروش‌ترین کتاب‌ها و پرفروش‌ترین فیلم‌ها مربوط به دفاع مقدس بوده است. این نشان می‌دهد که مردم ما به بحث دفاع مقدس و ارزش‌های آن علاقه‌مند هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا